PROJECT HIGHLIGHTS
Als er een medewerker nodig was, dan riepen we dat om door de winkel.
prijsverschillen zijn marginaal. Mensen willen prettig winkelen. Dus ik zocht naar een oplossing om de herrie en onrust in de supermarkt weg te nemen.
Via PEC Zwolle kwam ik in contact met Jaap Meijer van Orangewave. Ik raakte direct enthousiast over zijn oplossing: de oortjes, servicebuttons en de lichtsluis voor de emballage band.”Van Andel heeft zijn personeel oortjes gegeven en een servicebutton geplaatst bij de lege flessen- en krattenautomaat die buiten de winkel staat.
“Wij zijn super tevreden en onze klanten ook
Heeft een medewerker hulp nodig, bijvoorbeeld als de band vol is, dan zwaait hij naar de servicebutton. De medewerkers krijgen dan via het oortje door dat er assistentie nodig is. Maar vaak is het niet eens nodig dat een klant hoeft te zwaaien. De emballageband heeft Comfective voorzien van een lichtsluis. Die geeft een seintje richting de oortjes van medewerkers als de band bijna bijna vol is. Zo voorkomt Jumbo Epe dat klanten moeten wachten. “Wij zijn super tevreden en onze klanten ook. We hadden dit systeem veel eerder moeten aanschaffen. Iedere supermarkt die klanttevredenheid voorop heeft staan doet er goed aan om een dergelijke oplossing in te zetten.”
- Als supermarkt ga je het winnen als je je onderscheidt op klantvriendelijkheid
- Onderscheiden op prijs is niet meer mogelijk, want prijsverschillen zijn marginaal
- Mensen willen prettig winkelen. Dus ik zocht naar een oplossing om de herrie en onrust in de supermarkt weg te nemen.