Hoe werkt het?

Het systeem bestaat uit drie hoofdcomponenten: een servicebutton, een gateway en portofoons. Optioneel kan ook een flessenband in het systeem worden geïntegreerd. De servicebuttons worden strategisch geplaatst op onbemande locaties, zoals bij een zelfbedieningskassa of de broodafdeling.

Wanneer een klant de servicebutton activeert, wordt er direct een signaal verstuurd naar de gateway die in het filiaal is geïnstalleerd. Deze gateway identificeert welke button het signaal heeft verzonden en zet dit om in een gesproken melding. Dit bericht wordt vervolgens via de portofoons uitgezonden naar de medewerkers, zodat zij snel en gericht hulp kunnen bieden.

Hoverbutton bij de bakkerij

Een klant bij de bakkerij heeft hulp nodig en houdt zijn hand boven een hoverbutton. Deze button verstuurt een signaal naar de gateway, die vervolgens een gesproken melding uitzendt naar de portofoons van de medewerkers:

“Er staat een klant bij de bakkerij.”

Medewerkers kunnen direct overleggen via hun portofoons om af te stemmen wie de klant gaat helpen. Zo wordt er snel gereageerd zonder dat de klant hoeft te wachten.

Flessenband

Wanneer de flessenband in een winkel voor 80% gevuld is, stuurt deze automatisch een signaal naar de gateway. De gateway zet dit signaal om in een gesproken bericht voor de medewerkers:

“De flessenband zit voor 80% vol.”

Ook in dit geval kunnen de medewerkers direct overleggen via hun portofoons en bepalen wie de flessenband gaat legen. Dit voorkomt opstoppingen en zorgt ervoor dat het proces soepel blijft verlopen.

Touchbutton bij het magazijn

Een leverancier die aankomt bij het laad- en losmagazijn drukt op een touchbutton. Dit activeert een melding die naar de portofoons wordt verzonden:

“Er staat een leverancier bij het magazijn.”

Medewerkers weten hierdoor direct dat er actie nodig is en kunnen onderling bespreken wie de leverancier gaat helpen.

Een gateway is een apparaat dat fungeert als schakel tussen de zender van het signaal en de ontvangers van de berichten. De gateway kan elk mogelijk signaal ontvangen middels API's. De gateway zet het ontvangen signaal om in een gesproken melding. Deze gesproken melding wordt via de portofoons doorgestuurd naar de juiste medewerkers.
Gateway afbeelding zijkant

Van te voren nemen wij contact met u op om het filiaal in kaart te brengen. Op basis hiervan bepalen we de optimale locaties voor de servicebutton(s) en gateway. De servicebuttons en gateway moeten altijd voorzien zijn van een stroomvoorziening.

Servicebuttons
De servicebuttons worden op strategische plekken geïnstalleerd mits hier een aansluiting mogelijk is met een stroomvoorziening. Voor servicebuttons met een wandmontage moet er in de muur geboord worden.

Gateway
De gateway wordt op een centrale plek in het filiaal gemonteerd, ook hier is het noodzakelijk dat er een stroomvoorziening aanwezig is.

Configuratie
Na het plaatsen configureren wij de gateway en koppelen deze aan de servicebuttons en portofoons.

Testen
We voeren uitgebreide tests uit om te controleren of het systeem naar behoren werkt.

Uitleg en training
We sluiten de installatie af met een korte uitleg voor de medewerkers. Hierin leggen wij uit hoe het systeem werkt, hoe de servicebuttons geactiveerd wordt en hoe je contact op kan nemen met ons wanneer het niet goed gaat.

Wat heb ik nodig?

  1. Een geschikte locatie waarbij rekening wordt gehouden met het radio dekkingsgebied. Vrij zicht en uit de buurt van storingsbronnen.
  2. Een voedingspunt 230V wandcontactdoos
  3. Netadapter (binnen ~1 meter)
  4. Plek waar de wandhouder aan de muur gemonteerd kan worden
  1. Binnen bereik van een contactdoos voor 9V / 2A netadapter
  2. Touchbutton heeft een wand nodig waar in geboord kan worden
  1. Portofoons van Kenwood of Motorola

Wat is inbegrepen?

Servicebutton

servicebutton standaard
Minimaal 1, maximaal ∞
Exclusief personalisatie

Gateway

gateway afbeelding voorkant
1 gateway vereist

Installatie

Installatie op locatie
Configureren van portofoons

Wij lichten graag toe.

Geïnteresseerd in de oplossing of heeft u meer vragen hierover?
Wij zijn bereikbaar via telefoon en e-mail..
Naar contact >
Orangewave logo
Hasselterdijk 20F
8043 PD Zwolle
info@orangewave.nl
+31 088 0203 203